Friday 28 December 2012

Raikan Perasaan ♥

Adik2 sayang :)



Akak bukan Doctor cinta. Pandai berkias berpuisi utk memuja cinta. Pandai men"tune" hati orang mengenal cinta. Akak sendiri manusia pendosa yang punya masa lalu yang kadang2 menangis bila lihat jahiliyah diri dalam mengenal maksud cinta.  Astangfirullah Hal 'azim  ~ :'( Moga Allah ampunkan dosa2 kita yang lalu. Moga Allah terus tetapkan hati kita padaNya setelah dia memberikan petunjuk & hidayah.

Akak bukan juga pencinta yang setia . Masih belajar terkedek kedek mendekat mencari cinta Tuhan. Cintanya turun naik turun turun naik ~ Allahu akhbar . Tak senang tapi hakikatnya terasa manis terasa tenteram. Masih belajar utk istiqamah.

Bagi akak , semua orang ada pengalaman cinta masing2. cinta & sayang to opposite gender. Itu fitrah. Cinta zaman kanak kanak , cinta monyet , cinta remaja , cinta yang menuju ke gerbang perkahwinan , cinta yang kecundang di tengah jalan dan sebagainya. Akak hormati tiap2 satu kisah yang dishare. Sebab akak selalu percaya , yang Allah sedang mengajar kita dari pengalaman2 yang Dia beri , Dia sedang mengetuk hati2 kita utk berfikir . Satu hari nanti , pengalaman itu jugak yang akan kita gunakan semula sebagai salah satu panduan utk menghadapi ujian2 yang dtg menghadap ! 

Tapi percaya lah , "cinta islamik" tu bukan hanya dgn texting & calling dgn non mahram to convey islamik tazkirah. Exchanging islamic knowledge yet still kata rindu & nak ajak keluar tp tak pegang tangan. Atau , da dapat izin mak ayah , jadi semua da direstui & diredhai. Allahu ~ ITU BUKAN. Jngn cinta kita hnya bernafaskn nafsu & melapikkn Islam sebagai luarannya. Allah, astagfirullah.

Apa2 yang membawa kepada Haraam , itu bukan cinta yang membawa kepada Syurga. Apa tujuan kita diciptakan melainkan utk di hisab & di masukkan ke syurga & neraka ? Adik2 tahu kan apa tujuan hidup kita. Dalam keadaan kita sedar atau tidak, memilih pasangan juga seakan akan jalan kita memilih Syurga atau Neraka Tuhan. Allah, sedihnya.  Sematkan pada hati , " Allah , aku tak mampu nak masuk ke Syurga Mu , namun aku jua tak mampu menghadapi azab api nerakaMu , bantu lah aku Allah dlm meraih cinta & redha Mu, peliharalah kami Allah utk terus belajar mengenal cintaMu " 

Fikirkan hanya bila tiba masa yang sesuai. Fikirkan nanti hanya pabila diri perlu memikirkan nya dalam keadaan matang. Fikirkan hanya pabila diri matang dalam menilai. Jangan di cari cinta masa diri masih fikirkan enjoy , rasa ingin disayangi & dikasihi dari opposite gender , rasa mahu ada yg selalu utk kita. Hakikat Cinta yang sebenar , ia meluahkan rasa tanggungjawab .Belajar mensolehahkan diri , itu yang lebih utama.

Percaya lah janji Tuhan , lelaki yang baik , utk perempuan yang baik & begitu juga sebaliknya. Keep the faith ! ( melainkan cerita Firaun & isterinya , Nab Lut & pasangan nya. itu takdir & ujian Allah pada iman mereka. )

Percaya yang bila tepat masanya , seiring dengan iman kita masa tu, Allah akn hadirkan yang Halal utk kita. Doa dari sekarang. Doa sentiasa. Doa yang baik2 , insha Allah yang dtg nanti baik2 juga. ameen !

Akak menulis , dgn niat , akak sayang adik2 akak. Akak percaya korang kuat untuk menjadi gol. ghuraba' yang Rasullulah katakan. Akk doakan. Jangan pernah mengalah sebelum mencuba. Tunekan hati , doa pada Allah , jaga amalan , jaga pergaulan , tundukkn pandangan , rajin berpuasa & byk membaca. Insha Allah thats will help much ! Kita belajar sama2 :)


2 link below akak sharekan . Wajib baca & dgr . Promise me to read ? ilylia,lobak,zaw,salina,cheq.fatimah.
Sayang korang.

1- Video Dr Asri : Islam meraikan perasaan seseorang : http://www.facebook.com/photo.php?v=10150669478958625&set=vb.786348624&type=3

Will share more soon insha Allah. Doakn akak juga :)

                                                      Dgr lagu ini. Heal kan hati :)



With lots of love fillah ,
Kak Memei

No comments:

Post a Comment