Thursday 7 May 2009

Panduan Segala ~ perSoalan ~


KENAPA KITA DI UJI???


Allah kata dalam surah ankabut (ayat2-3)


"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan,kami beriman, sedangkan mereka tidak di uji??dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka,....



"KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAMKAN??


Allah kata dlm surah al-Baqarah (ayat 216)"


Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu..Allah mengetahui sedang kamu tdk mengetahui..



"KENAPA SUSAH SANGAT UJIAN NIE??


Allah kata dalam surah Al-Baqarah(ayat 286)


"Allah tidak akan membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya



"RASA TENSION ??LEMAH ?? FRUST??


Allah kata dalam surah Al-Imran (ayat 139)


"janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman



"APA YANG AKU DPT DARI SEMUA NIE...??


Allah kata dalam surah taubat(ayat 111)


"sesungguhnya Allah telah membeli dari org mukmin, diri, harta mereka dgn memberikan syurga kpd mereka



"ARGHH...AKU DAH BOSAN!!!AKU TAK TAHAN!!


Allah kata dalam surah Yusuf (ayat 12)


".....dan janganlah kamu berputus asa dr rahmat Allah, sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yang kafir"sahabat yang dirahmati Allah...kita sering lupa, apa jua yang kita rasa..sedih, putus asa dan apa saja, Al-QURAN lah yang menjadi penawarnya, panduan untuk kita walau dimana pun kita berada..

No comments:

Post a Comment